Beurs Solar Solutions 2015
8 april 2015SOLARWATT garandeert investering in zonne-energie
Dertig jaar vermogens- en fabrieksgarantie op volledig glazen zonnepanelen. SOLARWATT wil een eind maken aan de onzekerheid van consumenten die investeren in zonnepanelen. De producent en leverancier van zonne-energiesystemen voor daken introduceert met een nieuwe-generatie zonnepanelen ook direct een dertigjarige garantie. De unieke zonnepanelen zijn – in tegenstelling tot gangbare panelen van kunststof – volledig van glas gemaakt. Hierdoor zijn ze veel beter bestand tegen extreme weersomstandigheden en gaan ze langer mee. SOLARWATT is daarom in staat ‘als enige fabrikant in de markt’ dertig jaar garantie te geven op zowel de panelen zelf, als het vermogen ervan. Consumenten kunnen dus exact uitrekenen welk rendement ze daarmee behalen. Om ook de installatie goed te laten verlopen, worden de zonnepanelen uitsluitend geïnstalleerd door gecertificeerde installateurs.
De volledig glazen opbouw van de nieuwe-generatie zonnepanelen van SOLARWATT zorgt ervoor dat de platen hermetisch zijn afgesloten. Hierdoor laten de panelen geen vocht door, iets wat wel kan optreden bij standaardpanelen die gedeeltelijk uit folie bestaan. Ook kunnen ze vier keer meer gewicht aan dan de zogenaamde glas-foliepanelen. ‘De nieuwe-generatie zonnepanelen van SOLARWATT levert gegarandeerd een 25 procent hogere opbrengst en de levensduur neemt met 33 procent toe. De zonnepanelen zien er nog mooi uit ook: het ontwerp is zeer geavanceerd, waardoor ze een elegante toevoeging zijn aan elk huis en gebouw’, zegt Erik de Leeuw, commercieel directeur van SOLARWATT Benelux.
Dertig jaar garantie
SOLARWATT geeft op zijn nieuwe zonnepanelen dertig jaar vermogensgarantie en dertig jaar fabrieksgarantie. De vermogensgarantie geeft het vermogen van het zonnepaneel in de tijd weer en laat zien hoeveel dit vermogen per jaar maximaal mag afnemen. Bij veel zonnepanelen neemt de opbrengst na verloop van tijd – en zeker na tien jaar – significant af. Bij SOLARWATT blijft het rendement ook na tien jaar nog hoog.
‘Maar liefst 76 procent van de consumenten weet niet het verschil tussen vermogens- en fabrieksgarantie’, vertelt De Leeuw. ‘Die staan dan bijvoorbeeld na elf jaar met lege handen als ze met hun kapotte panelen teruggaan naar de leverancier. Wij vinden dat niet eerlijk. Het is onze taak om duidelijk over onze producten te communiceren. Alleen dan kan de consument een weloverwogen beslissing nemen.’