Helft zonnepanelenbezitters geen idee van merk zonnepaneel
23 mei 2016Nieuwe features MyReserve
20 juni 2016Solarwatt merkt trend op bij zonnepanelenbezitters: 40% van de zonnepanelenbezitters wil kinderen panelen cadeau doen
Uit een enquête die Solarwatt heeft uitgezet naar de tevredenheid van zonnepanelenbezitters blijkt dat maar liefst 40 procent van de Nederlanders overweegt het om zonnepanelen cadeau te doen aan zijn kinderen. Dat blijkt uit onderzoek van SOLARWATT * onder Nederlandse zonnepanelenbezitters.
Als voornaamste drijfveer om panelen aan te schaffen noemen zonnepanelenbezitters de aanzienlijke besparing op energiekosten die hun investering meebrengt. Maar liefst 86 procent van de zonnepanelenbezitters heeft om deze reden gekozen voor hun eigen panelen. En de investering blijkt een succes: 95 procent van de respondenten beveelt het ook aan vrienden, familie en collega’s aan. Dat doen zij niet alleen voor zichzelf, maar ook voor toekomstige generaties voor wie zonne-energie eerder een regel dan een uitzondering zal zijn.
Slim bedacht, want voor zowel ouders als hun kinderen hebben financieel baat bij de schenking. Het schenken van zonnepanelen is eigenlijk een jaarlijks cadeau met elk jaar geld een fikse besparing. Met het schenken van zonnepanelen wordt niet éénmalig een bedrag geschonken maar wordt een jaarlijks een korting op de energienota genoten. De schenking is daardoor veel groter dan het éénmalige bedrag.
Erik de Leeuw, directeur SOLARWATT Benelux: “Dat meer dan de helft van de zonnepanelen in Nederland in de afgelopen drie jaar zijn geplaatst, bevestigt de toenemende populariteit van zonne-energie. Solarwatt doet veel onderzoek naar de tevredenheid van gebruikers van zonnepanelen. Het is dan goed te zien dat een grote meerderheid tevreden is over hun zonnesysteem en volgende generaties zelfs een zonnepaneel cadeau willen geven. Dat sterkt ons in onze overtuiging dat elk Nederlands huishouden vanaf 2025 zelf energie zal opwekken en opslaan.”
*Het onderzoek van SOLARWATT is uitgevoerd door onderzoeksbureau Multiscope. Bij het onderzoek waren 502 Nederlandse respondenten betrokken.